Educaţia, temă de dezbatere la Consiliul Judeţean

Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a găzduit dezbaterea cu tema „Educaţia încotro”, organizată de Departamentul de Politici Publice din cadrul Organizaţiei judeţene PNL BN. Moderatorul evenimentul a fost primvicepreşedintele PNL, consilierul judeţean Monica Săsărman, cea care înfiinţa împreună cu colegele învăţătoare în urmă cu câţiva ani Asociaţia Învăţătorilor AMmA Bistriţa-Năsăud. În cadrul întrunirii au fost abordate probleme ale educaţiei din punct de vedere al societăţii în care trăim, a sportului, a administraţiei, dar şi a culturii, prin conferinţele: „Sisteme de valori şi sisteme nonvalori” - prof. Zorin Diaconescu, invitat special; „Educaţia românească în percepţia europeană”- prof. Claudiu Runcan, consilier judeţean; „Rolul asociaţiilor profesionale în actul didactic” - înv. Elena Berende, preşedinte Asociaţia Învăţătorilor” AMmA’’ Bistriţa- Năsăud; „Educaţia prin şi pentru sport şi cultură” - prof. Horaţiu Paşca şi Menuţ Maximinian, director cotidianul „Răsunetul”. Printre cei care au opinat îi amintim pe fostul inspector şcolar general Mihai Mureşan, preşedintele Registrului Comerţului – Ioan Turc, învăţătoarea Mia Griga, prof. Sorina Herinean, dar şi primarii Anchidim Pavelea (Runcu Salvei) şi Vasile Moga (Dumitriţa), Elena Neţan, col. Ioan Gaftone, fostul primar Vasile Moldovan, jr. Mioara Seica, prof. Alexandru Pop etc. S-a convenit, de comun acord, că pentru o societate normală raportul dintre profesor, preot şi administraţie locală trebuie să fie unul de bună conlucrare în folosul comunităţii şi, implicit, al educaţiei, că dascălii trebuie să fie un exemplu în sistemul de valori, să aibă coloană vertebrală şi să spună lucrurilor pe nume, iar sistemul de învăţământ să se orienteze mai mult spre ramura profesională, care ar trebui să deţină o pondere de 60%. În acelaşi timp, s-a vorbit despre lipsa credibilităţii educaţiei prin schimbarea de prea multe ori a legii învăţământului. S-a arătat, încă o dată, că se poate face performanţă şi în mediul rural, profesorul de matematică Alexandru Pop, de la Dobric, vorbind despre rezultatele elevilor săi de anul acesta de la Evaluarea naţională, fiind chiar şi note de 10 la matematică. Important este ca mediile din timpul anului să fie aproximativ aceleaşi cu cele de la evaluarea naţională, astfel încât să nu existe discrepanţe mai mare de un punct, cum ne declară primarul Anchidim Pavea că s-a întâmplat la Runc. Un alt semnal de alarmă a fost tras în ceea ce priveşte abandonul şcolar, 20 % dintre copii părăsind, anual, sistemul educaţional. De asemenea, conform celor spuse de prof. Mihai Mureşan, jumătate din şcolile din judeţ funcţionează în sistem simultan, astfel încât nu putem pretinde performanţe de la un dascăl şi de la elevi care în 10 minute trebuie să facă ce alţii fac într-o oră, ba mai mult, fiind nevoie să asculte şi ce i se predă colegului din altă clasă. „Totul porneşte de la infrastructură, dacă vom avea drumuri bune, ne vom permite să centralizăm sistemul educaţional, iar copiii din şcolile mici să aibă acces la şcolile de centru. În acelaşi timp, funcţionăm după norme din anii 60 în ceea ce priveşte repartizarea. De ce să avem un post de învăţătoare la trei copii de etnie şi la 12 copii români nu se poate? Fiecare cadru didactic trebuie să-şi schimbe atitudinea, mai întâi la nivel local, pentru ca învăţământul să funcţioneze aşa cum trebuie”, a spus Mihai Mureşan. Despre educaţie şi sport a vorbit prof. Horaţiu Paşca, care a vorbit despre sport ca nivel social, corpul şi mintea fiind transformate semnificativ cu ajutorul mişcării.
A fost o întâlnire în cadrul căreia educaţia sub diferitele ei sfere a fost pe primul loc, Monica Săsărman împreună cu colegii ei din Asociaţia AMmA dorind să realizeze un proiect care să oglindească toate problemele dascălilor, dar şi propuneri pentru un mediu educaţional performant, care să fie înaintat spre conducerea Inspectoratului Şcolar şi Ministerul Educaţiei.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5