Drumul expres Bistriţa-Dej, din 2028 încolo! Trans Regio Rodna, din 2022! Vezi când e programată centura Bistriţei!

Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investiţiile din domeniul transporturilor pe următorii 15 ani, a fost transmis de către Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat printr-o Hotărâre de Guvern.

Documentul conţine principalele proiecte de autostrăzi, drumuri expres, investiţii în căi ferate şi căi navale. Finanţarea a fost identificată doar pentru o treime din fondurile necesare. Adică, dacă pentru sistemul  rutier, până în 2020, sunt planificate proiecte în valoare de 13 miliarde de euro, fondurile disponibile sunt de trei ori mai mici.

La nivel naţional, sunt previzionate investiţii în 11 autostrăzi şi 19 drumuri expres, plis modernizări drumuri actuale şi variante de ocolire.

         Aşa cum era de aşteptat,nu există o Autostradă a Nordului, ci doar Targu Mureş-Târgu Neamţ. Pentru drumurile expres, există un proiect mare pentru Turda-Halmeu, numit Someş Expres. În acest proiect este inclus şi tronsonul Dej-Bistriţa, cu două benzi pe sens, cu o lungime de 55,6 kilometri. Potrivit calculelor făcute de Ministerul Transporturilor, fiecare kilometru construit – este vorba despre un drum nou, va costa 4,79 milioane euro. Per total, este vorba despre 266,4 milşioane euro. Oricum, investiţia aceasta este programată în perioada 2028-2032, asta pentru că a obţinut un punctaj foarte mic, penultimul din totalul investiţiilor. Sper să trăim până atunci.

În anexa cu drumuri Trans Regio, Euro Trans și drumuri cu potențial turistic, județul nostru este prins cu tronsoanele Beclean-Salva-Moisei (130 kilometri) și Năsăud –Cârlibaba (73 kilometri),  cu o valoare estimată de 92,5 milioane euro, respectiv 73 milioane euro. Cele două fac parte din Trans Regio Rodna. În acest caz, punctajul depăşeşte, de exemplu, tronosane precum Arad-Oradea sau Oradea-Satu Mare. Oricum, documentul indică ca termen de debut anul 2022.

De asemenea, este prins și Trans Regio Bucovina, cu porțiunea Vatra Dornei-Bistrița, pe 71 km, cu o valoare de 59,4 milioane euro, tot cu termen de debut anul 2022. La acestea se adaugă, și porțiunea Sărățel-Reghin, cu 78 km, și o valoare de 44 milioane euro, tot din 2022.

Master Planul de Transport cuprinde și varianta ocolitoare pentru municipiul Bistrița, pe o lungime de 14,6 kilometri, cu două benzi pe sens, pe „un relief deluros”, cu o valoare de 70 milioane euro.  Din cele 14 investiţii, Bistriţa are al 10-lea punctaj, în ordine descrescătoare, dar este programată pentru anul 2021!

         La sectorul feroviar, judeţul nostru este prins cu modernizarea tronsoanelor Cluj-Napoca –Ilva Mică şi Ilva Mică-Suceava. Ambele investiţii sunt programte din 2025 încolo... Pentru Cluj-Napoca-Ilva Mică, cu o lungime de 131 km, valoarea se ridică la 452 milioane euro. Pentru Ilva Mică-Suceava, în lungime de 191 km, investiţia este estimată la 687 milioane euro, normal sunt viaducte, tuneluri etc. Oricum, vorbim de avioane de hârtie!

         Aşadar, ne vedem de DN 17, cu vaci, căruţe şi cel puţin 4 radare, de la Beclean la Mureşenii Bârgăului!

.

Comentarii

14/09/16 11:38
Vizitator

Faptul ca in varianta finală a Master Planului de Transport actualizat figureaza un drum expres intre Dej si Bistrita chiar daca pentru anul 2032, aceasta presupune si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a Bistritei. Prin definitie drumurile expres sunt drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. De altfel, in Master Planul de Transport apare si varianta ocolitoare a Bistritei cu cu doua benzi pe sens si cu o valoare de executie de numai 70 milioane euro. Prin urmare, nici vorba de aberatia numita „Centura lui Cretu” cu o banda pe sens prin Padurea Codrisor si in valoare astronomica de 174 milioane de euro. Cramponarea lui Cretu de traseul cel mai prost, dar care sa treaca pe langa trenul lui din Zavoaie, cu pretul distrugerii Padurii Codrisor a lasat orasul Bistrita fara centura ocolitoare pana in prezent. La paguba respectiva mai trebuie adaugata si blocarea proiectelor de amenajare a dealului Codrisor si a raului Bistrita pe portiunea dintre Podul Budacului si Podul Jelnii.
(Vezi: P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill).

16/09/16 10:42
Cititor de Bistrita

Stimate " Vizitator " ... zica-i "centura, aleie, drum forestier, sau cum i-o zice, dar aceasta strada, este imperios necesara, deoarece prin Unirea, efectiv nu mai incap masinile pe drumul principal. La fiecare accident rutier, pana termina politia cercetarea locului accidentului, se aduna sute de masini, traficul fiind blocat complet, deoarece, nu exista nici o alta varianta de "ocolire" si descongestionare.
Voi cei care tot comentati si-i tot dati inainte ce conditii trebuie sa indeplineasca un "drum de ocolire " , parca n-ati face parte din Bistrita, parca n-ati trai si muncii aici si parca, dupa ce se va face acest drum ( PENTRU CA SE VA FACE SI DACA CRAPATI TOTI ACESTI GICA CONTRA ... ) voi n-ati circula cu masinile pe el...
Din cauza voastra, Bistrita a pierdut finanntzarea acestui drum... ciu.ciu.metilor ! Era o artera de circulatie prin care se descongestiona circulatia foarte aglomerata din municipiu... dar acuma, acesti bani ( pe care-i puteam primi MOCA de la Comunitatea Europeana , au fost dati altora ) desteptilor !
Voi Gica Contra nu reprezentati pentru Bistrita nici 0,001% raportat la populatia Bistritei si ma mir cum va tot "sufle-n ciorba " municipalitatea . Daca eram eu oprimar, faceam acest drum si era gata facut demult. Astazi toti circulam pe el si era ok. Nici cand s-a facut vechea "centura " prin Zona Industriala - astazi redenumita strada... nu au fost toti de accord, dar fostul PCR a pus piciorul in prag , a expropriat pe toti "Gica Contra " din zona, s-a facut "centura si astazi este " bun facut " si-i OK !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]