Două profesoare din Salva au dus tricolorul românesc în Finlanda

ÎNTÂLNIREA DE PROIECT ERASMUS+ ”ACT GREEN-SĂ ACȚIONĂM VERDE “ ÎN KANGASALA, FINLANDA

 

                                                                                                       

Prof. Luminita Girigan

Prof. Anamaria Pop

Prof.Vasilica Gazdac

            În perioada 25 noiembrie-1 decembrie 2018, Școala Profesională Tiberiu Morariu Salva a fost implicată într-un nou eveniment de formare pentru cadrele didactice, din cadrul Proiectului Multilateral Erasmus +  Act Green- Să acționăm verde Nr:2018-1-FI01-KA229-047262_4,proiect in care institutia noastra desfășurat la Școala Huutijarven Koulu din Kangasala, Finlanda. La acest eveniment au participat doua cadre didactice din instituția   prof. Girigan Luminița și prof. Pop Anamaria. Alături de reprezentantele școlii din Salva, la această întalnire, au fost prezenți  membri ai scolilor din Finlanda ( Huutijarven Koulu,Kangasala-coordinatorul proiectului) ,( Nokia-Vihola School), Italia(Instituto Comprensivo Statale Gambettola), Portugalia (Agrupamento de Escolas de Vialonga)și  Grecia( Dimotiko Scholeio Plateos Imathias).

Kangasala este un orășel în Finlanda, lângă Tampere. Are o populație de 22.300 și a fost fondat în 1865. Orașul este cunoscut pentru frumoasele castele și frumusețea sa naturală. Dealtfel, întregul proiect are ca scop îmbunătățirea  legăturii elevilor cu natura și interacțiunea dintre școală cu viața reală ,prin urmare, majoritatea activităților desfășurate în cadrul acestei întalniri europene au vizat aceste aspecte. Un reper în acest sens, a fost vizita organizată la fabrica de reciclare Tammervoima. Această companie reciclează toate tipurile de materiale pe care ulterior le transformă în energie electrică ce poate fi utilizată pentru aproximativ 30.000 de case. Deloc de neglijat au fost si ieșirile în natură care în ciuda celor -10 grade Celsius și-au dovedit utilitatea. De mici, elevii finlandezi desfășoare astfel de ieșiri în natură în cadrul curriculei școlare având planificată o zi pe săptămână in care derulează lecțiile prevăzute în programă dar în mediul natural( padure, camp, lac)indiferent de anotimp. Astfel, elevii învață legăturile existente intre componentele mediului înconjurător atât cele biotice cât și cele abiotice iar protejarea acestuia este considerate politica nationala.

Se vorbește adeseori despre sistemul finlandez ca fiind cel mai bun sistem de învățământ din Uniunea Europeană. S-au putut observa și in cadrul acestei întâlniri că elevii finlandezi sunt foarte independenți si pot avea același profesor pentru o perioada de pana la 6 ani de școală. Această durată mai lungă de interacțiune cu același cadru didactic îi ajută pe elevi să stabilească o relație apropiată cu acesta, iar pe cadrul didactic îl ajută să își cunoască mai bine fiecare elev în parte. Elevii finlandezi au mai puține teme pentru acasă decat elevii din alte tări, petrecând în medie o jumătate de oră pe zi pentru a-și pregăti lecțiile acasă.Cantitatea redusă a temelor pentru acasă este explicată prin faptul că învață tot ce au de învățat la școală și nu sunt presați să obțină rezultate exceptionale, deoarece nu este încurajată competiția. Școala începe în general între orele 9 si 9:45 dimineața și se încheie între orele 14-14:50. Orele, dar și pauzele dintre ele durează mai mult decât în restul țărilor occidentale. Cercetările au aratat în nenumărate rânduri că atunci când școala începe prea devreme dimineața, starea de sănătate fizică și emoțională a elevilor are de suferit.

            În cadrul atelierelor de lucru cu profesorii,s- au stabilit activitățile care vor fi desfășurate în primul an de proiect, datele de desfășurare a viitoarelor schimburi de elevi( Vialonga,Portugalia -Februarie 2019 si Gambetola,Italia-May 2019),conceperea și editarea calendarului Act Green 2019, conceperea chestionarelor de evaluare inițială pentru elevi,profesori,părinți. Profesorii au asistat la mai multe ore de curs in cadrul scolii dar si in afara scolii in padure sau pe malul lacurilor in special de Stiinte, IT si limbi straine pentru a vedea metodologia de lucru,materialele utilizate, abordarea multiculturala. Un alt aspect important asupra careia echipa finlandeza a acordat atentie deosebita, a fost utilizarea permanenta a jocurilor de dezghet, de cunoastere a profesorilor atat in activitatile formale cat si in cele non-formale la participanti pentru a facilita o relatie contructiva de comunicare si colaborare intre parteneri. Echipa romana a oferit echipelor partenere prezente in aceasta intalnire afise de diseminare a proiectului, mascota proiectului si steagul Romaniei pentru a fi expuse la colturile de proiect Erasmus+.

Au fost prezentate mijloacele de vizibilitate si diseminare ale proiectului pagina de Facebook, pagina de blog si pagina de Twinspace. Toate produsele proiectului realizate pana in acest moment  se pot consulta sau descarca ca resurse deschise din pagina de Twinspace, pagina de Facebook sau pagina de web-site a proiectului pe care le gasiti aici:

https://twinspace.etwinning.net/72509/home

https://erasmusactgreen.blogspot.com/

https://www.facebook.com/groups/290262635118491/

Participarea la aceste proiecte este o  invitaţie adresată cadrelor didactice si elevilor de cilcul primar din instituţia  noastră pentru a produce o invatarea relevanta si vizibila legata de mediului inconjurator in colaborare  cu alte institutii de invatamant  din Europa.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus Plus, noul program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului.Toate informaţiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

                                                                             

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5