Despre cum înveţi să zbori cu Creatori de Viitor...

Uneori, priveşti pur şi simplu pierdut la propriile vise care cutreieră pe pereţii camerei. Aproape că te vezi dintr-un unghi distinct ca pe o altă persoană şi nu-ţi vine să crezi că eşti tu. Ambiţiile tale, oportunităţile, viitorul plutesc toate în jur, aşteptând să fie îndeplinite. Dai să te ridici, să faci ceva, dar o forţă mai mare decât gravitaţia te ţine în loc. Ai vrea să zbori, dar abia te poţi ridica pe vârfuri. Ceva e mai puternic şi acel ceva este monotonia, rutina, poate frica… Neîncrederea…
Einstein spunea ca “viaţa este ca mersul pe bicicletă. Ca să-ţi păstrezi echilibrul trebuie să rămâi în mişcare”. Champions United este unul dintre acei factori care te determină să pedalezi în continuare.
Mi-e greu să scriu despre ceva care înseamnă atât de mult, atât de multe şi atât de mulţi… Mi-e greu pentru că, oricare ar fi cuvintele mele, nu voi reuşi niciodată să cuprind toate ecourile acestei experienţe.
În mod oficial, “Creatori de viitor- Champions United” este unul dintre cele mai importante evenimente destinate liceenilor din România cu performanţe deosebite în educaţie, cultură, sport şi leadership şcolar. La acest experiment educaţional am avut plăcerea de a participa alături de alte trei eleve din judeţ, de la Colegiul Naţional Petru Rareş Beclean şi de la Colegiul Naţional Liviu Rebreanu Bistriţa – Lucia Teutişan, Diana Sântionean şi Sorina Ioja, trei dintre noi fiind şi membre ale Palatul Copiilor Bistriţa, la cercurile de pictură şi creaţie literară,
Desfăşurat la Cluj, Champions United 2015 a reunit peste 100 de liceeni şi o serie de invitaţi, printre care şi mentori, cu toţii oameni minunaţi care au făcut sesiunile de training nu doar utile, ci şi plăcute.
Dar dincolo de orice descriere sau relatare a celor petrecute în tabără stă viziunea celor prezenţi şi munca organizatorilor, a Asociaţiei 11even şi a sponsorilor.
Pentru mine, săptămâna la Champions United a însemnat inspiraţie şi, implicit, motivaţie. Inspiraţie pentru că am fost înconjurată de oameni cu realizări deosebite, nu doar adulţi, ci şi liceeni care mi-au demonstrat că se pot realiza multe dacă vrei într-adevăr, dacă munceşti şi eşti motivat.
Sesiunile, fie ele de IT şi tehnologie sau de finanţe şi antreprenoriat, au adus o mulţime de informaţii şi de exemple cu aplicabilitate în viaţa reală, ceea ce nu prea dobândeşti la şcoală.
Innovation Labs powered by Google ne-au oferit ocazia de a învăţa jucându-ne, de la a realiza cea mai înaltă construcţie folosind doar spaghete, scotch, panglică şi o bezea, până la a gândi un mod în care tehnologia poate revoluţiona sistemul educaţional.
Printre preferate s-a aflat sesiunea ţinută de Marius Simion, fondator al NLP Mania, pentru că, da, să cunoşti lumea este într-adevăr fascinant, dar oare pe tine însuţi te cunoşti? Eşti fericit? De ce nu? Ce te înveseleşte? Cât de des faci lucrurile care îţi aduc bucurie? Ce obiective ai? Cât de mult lucrezi pentru a le atinge şi cum îi convingi pe ceilalţi să te susţină? Pentru toate aceste întrebări ni s-au oferit răspunsuri, sfaturi, şi odată cu ele am construit noi perspective asupra propriei persoane, a propriului drum.
Noi oportunităţi s-au deschis şi prin prezentarea proiectelor COMENIUS şi ERASMUS de către reprezentantele Europe Direct, dar şi prin Hackathon- ul oferit de Arobs sau prin sesiunea - „How to change the world with radical technology”, susţinută de Philipp Kandal.
Să nu uităm, apoi, de competiţia „Viziunea pentru educaţie - 2025” care ne-a oferit şansa de a ne expune modul în care vedem şi în care am vrea să arate sistemul educaţional din România, împărţiţi în cele patru echipe coordonate de mentori: Dl. Academician Solomon Marcus, Dna. Simona Bernat, Dl. Adrian Iordache şi Dl. Şerban Iosifescu. Astfel, educaţia lui 2025, beneficiind de o mai mare finanţare, ar trebui să pună accentul pe diversitate, respectând nevoile individuale ale fiecărui elev, oferindu-i informaţii relevante pentru cariera pe care vrea să o urmeze, dar şi pentru viaţa de zi cu zi, prin adoptarea unui curriculum adecvat şi printr-o schimbare a programei. Pregătirea continuă a profesorilor, opţionalele şi un sistem obiectiv de notare sunt alte câteva caracteristici regăsite în proiectele prezentate.
În definitiv, întreaga săptămână a reprezentat o schimbare continuă a perspectivei personale prin informaţiile pe care le-a adus, prin activităţi, prin influenţa oamenilor pe care i-am întâlnit (inclusiv schimbul de accente între diferitele regiuni ale ţării ) pentru că „a influenţa într-un fel o persoană înseamnă să-ţi dăruieşti sufletul tău. (Oscar Wilde)
La toate acestea se adaugă seara de film şi de pizza, crearea imnului Champions United, vizita în oraş, serile pe acorduri de chitară, încununate de Gala Performanţei în Educaţie care a închis această ediţie a taberei.
Această experienţă nu ar fi fost, însă, posibilă fără organizatorii cărora le mulţumesc şi pe care îi felicit, dorindu-le mult succes atât în acest proiect, cât şi în altele pe care sunt sigură că le vor implementa.
Aşadar, pot să zbor, sunt creator de viitor! Ce-ar fi dacă anul viitor ai participa şi tu?

Alexandra Andrecuţ, clasa a X-a
Palatul Copiilor Bistriţa/ CNLR

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5