Deputatul Ionuţ Simionca propune impozite mai mici pentru mijloacele de transport, direct proporţionale cu capacitatea cilindrică!

Deputatul Ionuţ Simionca, alături de 60 de deputaţi şi senatori PSD, PNL, USR, UDMR, ALDE, PMP şi de la minorităţi, a depus, săptămâna aceasta, la Camera Deputaţilor,  propunere legislativă privind modificarea alin.(2) al art. 470 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal care vizează un nou mod de calcul al impozitului pe mijlocul de transport, prin înmulţirea numărului de centimetri cubi cu o sumă de lei corespunzătoare. Această sumă variază între 0.02 lei/cmc, la motociclete, până la 0,15 lei/cmc, pentru vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusiv.

„La noi în ţară, impozitarea se face pe capacitatea cilindrică, gradual, iar la peste 2000 cmc este exagerată. Acest proiect legislativ pe care l-am iniţiat eu personal şi este susţinut de peste 60 paelamentarei din toate partidele politice aduce câteva lucruri noi, adică impozitarea se va face de la 0 la 2000 cmc şi de la 2000 cmc în sus. Va fi o sumă exactă, de la 0 la 2000 cmc, impozitarea se va face direct pe cmc, cu 0,06 lei/cmc. Pentru o maşină cu 2000 cmc, impozitul anual va costa 120 lei. Tot ce este peste 2000 cmc, impozitarea se va face cu 0,12 lei/cmc, adică pentru o maşină de 3000 cmc va costa undeva la 360 lei/an, comparativ cu 3800 lei, cât costă astăzi”, a declarat deputatul Simionca.

         Parlamentarul bistriţean a menţionat că propunerea legislativă a fost motivată, în primul rând de faptul că sunt foarte multe maşini cu o capacitate cilindrică mare, care circulă pe drumurile României, dar sunt înmatriculate în Bulgaria. 

„Aceste maşini circulă pe drumurile noastre, aglomerează străzile noastre şi statul român nu primeşte niciun fel de impozit. Dacă un cetăţean român care are o maşină înmatriculată în România are un accident cu o maşină de Bulgaria, e cel mai probabil să nu-şi repare maşina sau să şi-o repare din banii proprii, pentru că asigurările din Bulgaria, chiar dacă suntem în UE, nu funcţionează. În al treilea rând, din sursele pe care le am, ITP-ul se face fictiv, sunt cetăţeni bulgari care au 10.000 de maşini într-un sat. Noi vrem să ne protejăm tot ce înseamnă economia locală, vrem să ne protejăm cetăţenii şi cred că e un proiect legislativ util care nu poate să aducă decât beneficii. O taxare mai scăzută e un lucru benefic pentru toţi cetăţenii”, a argumentat deputatul Ionuţ Simionca.

Demnitarul bistriţean a mai precizat că impozitele ar urma să fie mai mici decât cele din Bulgaria, astfel că, în lipsa acelei taxe de mediu, mulţi dintre cetăţenii români ar putea să-şi întriculeze maşinile cu capacitate cilindrică mare în România. 

Comentarii

29/11/17 19:22
Comentariu

Du-te domnule ca "astia" mai bine-si taie o mana decat sa lase ei 3800 de lei , pentru 360 de lei... Intr-adevar, sunt niste impozite deosebit de exagerate. Da Doamne sa reusiti ceea ce v-ati propus, ca o sa va aprecieze detinatorii de autovehicule , in mod deosebit .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5