De la suflet, la suflet la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr.1 Bistriţa

De la suflet, la suflet cu Fly, Dex şi Deamon, câinii de la Şcoala de dresaj Nechita. Aşa a început totul. Aşa a început şi proiectul coordonat de profesoara Daniela Macarie de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 1 din Bistriţa.

Miercuri, 9 aprilie 2014. Ora 14.00. Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 1 din Bistriţa. Copiii aşteaptă nerăbdători în părculeţul amenajat în curtea şcolii. Ştiu că trebuie să vină domnul Cipri (Ciprian Nechita de la Şcoala de Dresaj Nechita). Ştiu că îi aşteaptă surprize. Îl ştiu pe domnul Cipri. A mai fost de două ori la ei la şcoală. A venit cu Fly, Dex şi Deamon, câini speciali antrenaţi pentru terapia cu animale.

Emoţiile sunt mari. Emoţii şi în rândul cadrelor didactice. Curiozitatea e la fel de mare. Ne întâmpină directoarea Doris Vass şi profesoara Daniela Macarie. Intrăm în atmosferă. Îşi face apariţia Ciprian Nechita cu un cufăr din lemn din care scoate doi iepuri. Mai apoi apare psihologul clinician Daniel Dragne cu un alt cufăr, cu alţi doi iepuri.

Ciprian se joacă cu copiii, îi provoacă. Câţiva îşi fac curaj, se apropie şi încep să mângâie iepurii. Îi urmează şi ceilalţi copii. Mă uit la chipul unui băieţel. Câtă bucurie! Câtă nevoie de afecţiune!

La un moment, încerc să fac o poză lui Ciprian şi Daniel. Nu se mai văd de copii.Toţi simt nevoia de afecţiune.

Mai apoi, Daniela împarte ouă de ciocolată. O altă bucurie. Nu îmi iese din minte chipul băieţelului în haine gri, care aplauda în continuu şi se bucura în felul lui special.

Mă gândesc că, în lumea noastră, mulţi dintre noi am avea nevoie de astfel de momente. Să vedem bucuria în forma cea mai simplă şi sinceră.

Proiectul ,,De la suflet, la suflet” este coordonat de profesoara Daniela Macarie de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr.1 Bistriţa, alături de colega sa, prof. Livia Oprea, de psihologul clinician Daniel Dragne şi Şcoala de Dresaj Nechita.

,,Am numit proiectul De la suflet, la suflet, pentru că avem de-a face cu materia primă fiinţe, iar vibraţia dintre animal şi copil este specială. Zooterapia este o terapie specială care se bazează pe emanaţia fiecărei fiinţe care participă în această relaţie”, ne mărturiseşte Daniela Macarie.

Una dintre orientările mai puţin convenţionale în terapia persoanelor cu dizabilităţi este terapia cu ajutorul animalelor, concept introdus în anul 1964 de psihiatrul american Boris Levinson Această terapie are ca finalitate dezvoltarea capacităţilor emoţionale ale persoanelor cu dizabilităţi şi integrarea socială. Studiile ştiinţifice efectuate în decursul timpului au demonstrat efectele benefice pe care le poate avea un animal de companie asupra unei persoane singure, bolnave sau a copiilor cu diverse disfuncţii.

Astfel, s-a constatat că animalele pot ameliora starea psihicului şi nivelul de comunicare interpersonal, pot spori încrederea de sine.

.

Comentarii

11/04/14 21:27
sfiriac laura

MAI ALES CEI MICI ERAU FOARTE CURIOSI ,SA VADA IEPURASII ,NISTE ANIMALUTE FOARTE SENSIBILE. ES TE FOARTE BINE CA D-NA DANIELE MACARIE S-A GANDIT LA ACEST PROIECT PENTRU ACESTI COPII .MULTUMESC .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]