De la începutul lunii iunie, peste 7300 de cereri prelucrate la Serviciul Paşapoarte. Angajaţii, la program de 12 ore!

Nu mai puţin de 7350 de cereri de eliberare a paşapoartelor au fost prelucrate, în perioada 1 iunie – 17 august, la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bistriţa-Năsăud, media zilnică ajungând la 200 de persoane. Potrivit subcomisarului Floarea Păvălean, şef Serviciu Paşapoarte Bistriţa-Năsăud,  o treime din numărul de solicitanţi provine din alte judeţe, în special Maramureş, Suceava, Cluj, dar şi din Bucureşti sau Timiş. 

         În luna iunie, au fost înregistrate 2166 cereri, în iulie – 3014, iar în luna august, până la această dată , 2170 cereri. Timpul  de aşteptare este prelungit şi de faptul că 60% dintre solicitanţi sunt copii, pentru care trebuie acordată mai multă atenţie şi răbdare la preluarea imaginii.

         „Noi eliberăm 160 bonuri pe zi, însă mulţi nu ne spun că au 2-3 copii, astfel că ajungem la peste 200 de persoane. Numai miercuri, în 16 august, am avut 230 de persoane. Avem doar două staţii la care preluăm cererile, dar trebuie să ne gândim şi la o serie de urgenţe, cei care au bilete de avion cumpărate, cei care au nevoie de spitalizare în străinătate. De asemenea, nu putem ţine la cozi persoanele cu dizabilităţi”, ne-a declarat Floarea Păvălean.

         De altfel, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, programul a fost prelungit de la ora 6.00 la ora 18.00, practic se lucrează în flux continuu. Dacă la Serviciul Paşapoarte B-N ar ajunge doar locuitorii judeţului nostru nu ar fi astfel de aglomerări, însă în judeţele limitrofe, în Maramureş şi Suceava, s-a trecut la programări online, la care primul termen peste minimum o lună.

         „Am rugat informaticianul nostru să pregătească programul pentru a introduce sistemul de programare online şi la Paşapoarte. Noi ne-am gândit să nu închidem, cum se întâmplă în alte judeţe, posibilitatea ca cetăţeanul să vină şi direct, mai ales că ştim că sunt cazuri de urgenţă majoră. Vom merge şi pe programare online şi pentru urgenţe. Cel mai probabil sistemul de programare online va fi introdus de la 1 septembrie, când oricum presiunea va scădea, însă pentru anul viitor vor avea posibilitatea să se programeze din timp”, ne-a declarat prefectul Ovidiu Frenţ.

         ***

Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice se pot depune  de către solicitanţi şi la toate misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din străinătate.

    

 

Comentarii

18/08/17 09:14
Cititor

Io nu-i intzeleg pe cei care stau ca "na.lu.cii" la cozile interminabile de la pasapoarte in timp ce oriunde in Europa, poti merge cu buletinul ( cartea ) de identitate ! La ce le trebuie pasapoarte ?
De ce nu se poate si ce are, daca se fac copiilor C.I. inainte de implinirea acestei varste ? De ce pasaport se poate, dar CI, nu ?!
Am impresia ca in Romania asta, sistemul este atat de tem.bel incat n-are capat si asemanare in lumea asta !
De ce nu se poate face planificare la pasapoarte si buletine ori certificate si permise de conducere, online, (ca la RAR... la inmatricularea masinilor noi ori aduse din strainatate ) pe data si ora... si cine doreste aceste acte "peste rand " sa existe un ghiseu special conceput la care sa perceapa de 10 ori taxa de eliberare, ca sa-i determine pe "contz,aranii" nostri sa se gandeasca din timp daca vor anumite acte si sa nu se lase pe "ultima zi"...
Cozile interminabile, se vor sfarsi, daca se obtine planificare online... ca pe la ambasade- ca exemplu, cand soliciti vissa...
Este atat de greu sa se faca acest lucru domnule prim-ministru ?

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5