Dascăli de la CSEI Beclean se perfecționează în pregătirea elevilor cu deficiențe auditive

Doisprezece dascăli de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Beclean participă în perioada octombrie – noiembrie 2013 la cursul de formare continuă susținut la locul de muncă pe teme privind „proiectarea, organizarea și evaluarea activităţilor didactice pentru cadrele didactice preuniversitare care predau elevilor cu deficiențe de auz – nivel învăţământul gimnazial/profesional”. Programul, parte a POSDRU/87/1.3/S/63471, este inițiat și organizat de Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca.
Scopul vizează formarea continuă a personalului didactic din unităţile de învăţământ, prin dezvoltarea competenţelor de utilizare a strategiilor educative eficiente în lucrul cu elevii cu deficienţe auditive. Proiectul urmăreşte, de asemenea, compatibilizarea cu nevoile clasei şi eficientizarea activităţii didactice, dezvoltarea experienţelor de predare şi învăţare pozitive, realizarea unui act didactic în măsură să faciliteze comunicarea cu elevi/copii care au deficienţe multiple.
Participanții învăţă despre organizarea şi desfăşurarea procesului educaţional în centrul căruia se află copiii cu deficienţe multiple, adaptarea curriculară care implică respectarea unor principii cu rol de eficientizare a acestui fenomen deosebit de complex, ca și realizarea lui cu maximă responsabilitate şi competenţă, pornind de la normele moderne impuse de noile orientări în formarea persoanelor cu cerinţe educaţionale speciale. Transformarea curriculară pentru a corespunde acestor cerințe, ideea individualizării învăţării înseamnă, în concepția celor doi directori ai CSEI Beclean (prof. Gabriela Rusu și adjunctul Székely Emese), “necesitatea adaptării dinamice a încărcăturii cognitive şi acţionale a conţinuturilor şi a strategiilor instructiv-educative atât la particularităţile psihofizice ale fiecărui elev, cât şi la particularităţile diferenţiate, relativ comune unor grupe de elevi, în vederea dezvoltării lor integrale ca personalitate şi profesionalitate. Cadrele didactice participante la programul de formare confirmă faptul că pregătirea unui copil cu hipoacuzie este o adevărată provocare. Este un proces complex care implică încercări grele şi posibile erori la început până când cea mai bună strategie este stabilită. Strategia finală – o combinaţie a tipurilor de amplificare, a metodelor de comunicare şi a metodelor de învăţat şi de antrenament – va fi cea care îi va oferi corpului cu deficienţă auditivă cele mai bune oportunităţi de comunicare şi învăţare”.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5