Bistriţa în cotidian

Cartea de identitate a D.S.P. Bistriţa – un oraş, din zi în zi, mai bine gospodărit

Direcţia Servicii Publice (DSP) Bistriţa îşi îndeplineşte cu rezultate remarcabile – lucru pe care-l confirmă concitadinii noştri şi cei care vizitează oraşul – atribuţiile de execuţie şi întreţinere a bazei edilitare. La un an de la dobândirea statutului de serviciu public cu personalitate juridică, DSP se identifică, prin activităţile prestate, cu însăşi imaginea oraşului pe care-l dorim mai bine gospodărit – mai curat, mai frumos, mai civilizat, mai prosper…

Atribute pe care Bistriţa le merită, la care locuitorii săi aspiră şi de care se bucură tot mai mult.

În plin sezon estival, oraşul freamătă de viaţă. Serviciile DSP sunt angrenate în lucrări, conform programelor şi dispoziţiilor de lucru. Pe directorul IOAN CREŢIU, pe şefii celor 9 servicii componente şi oamenii lor, pe formaţiuni, îi întâlneşti în diverse puncte de lucru. Acolo unde se clădeşte ceva nou, unde se intervine pentru remediere, funcţionalitate.

Dialogul cu directorul IOAN CREŢIU caută să surprindă aspecte din agenda de lucru a acestor zile.

Reparaţii de străzi prin „plombări” şi „covoraşe” de asfalt

- D-le director, întreţinerea străzilor este – şi nu poate fi altcumva – o lucrare cu „foc continuu”, nu doar la Bistriţa… Ce volum de lucrări a executat DSP în intervalul parcurs în acest an?

IOAN CREŢIU: - Din 26 aprilie, când am început lucrarea de plombare, serviciul de Întreţinere străzi a executat lucrări de plombare cu asfalt pe un număr de 112 străzi, însumând o suprafaţă de 4784 mp. Putem spune că la această oră pe toate străzile din municipiu care au necesitat plombări această lucrare s-a executat şi finalizat. Pe un număr de 28 de străzi (11.214 mp) am executat reparaţii prin ceea ce numim covoraşe de asfalt. Această lucrare continuă şi se lucrează cu două echipe până la atingerea numărului total de străzi care trebuie reparate – 151 de străzi. Intră aici: B-dul G-ral Grigore Bălan, P-ţa Petru Rareş, P-ţa Unirii, Sigmirului, Dornei, B-dul Decebal, Zimbrului, P-ţa Centrală, Albert Berger, Simion Bărnuţiu, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Valea Căstăilor. Sunt cuprinse, cum se poate vedea, toate zonele oraşului, atât centrul istoric cât şi zonele mărginaşe.

Reabilitarea aleilor şi parcărilor, în cartierul Ştefan cel Mare

IOAN CREŢIU: - Este în curs reabilitarea aleilor şi parcărilor din cartierul Ştefan cel Mare, lucrare care înseamnă desfiinţarea trotuarelor pentru a lărgi aceste alei şi a crea noi locuri de parcare, asfaltarea întregii suprafeţe a acestor alei şi parcări cu un strat de asfalt de 4 cm, urmând ca la finalizarea turnării asfaltului să se marcheze parcările cu vopsea de marcaj. Suprafaţa pe care se reabilitează va fi de 23.199 mp. Ca valoare, 486.000 lei.

- Ce statut au aceste parcări?

I.C.: - Au statut de parcări de reşedinţă. Trebuie să spun că au fost şi solicitări din partea locuitorilor acestui cartier, în acest sens…

În curs de execuţie: sensul giratoriu din intersecţia B-dul Decebal cu Andrei Mureşanu

- Se lucrează la un nou sens giratoriu, de care s-a vorbit în ultimul timp.

I.C.: - Luni, 21 iunie, a început lucrarea de execuţie a unui nou giratoriu, cel din intersecţia străzilor: B-dul Decebal – Crinilor – Andrei Mureşanu – Ioan Slavici. Comparabil ca mărime cu cel din intersecţia 1 Decembrie – Calea Moldovei. Raţiunea pentru care se amenajează acest nou sens giratoriu este: fluidizarea circulaţiei în această intersecţie care este solicitată de căi de comunicaţie dintre cele mai aglomerate – B-dul Decebal, Andrei Mureşanu, ce fac legătura cu Autogara, apoi cu Zona industrială şi cu noul cartier de blocuri ANL – Subcetate, prin str. Ioan Slavici, de asemenea spre centrul oraşului, prin str. Crinilor.

Toate aceste amenajări de sens giratoriu au la bază măsurători privind numărul de vehicule care circulă prin zonele cele mai aglomerate. Termenul de finalizare a acestuia este 16 iulie 2010.

Un subiect permanent în atenţie: parcările auto

- Câte locuri de parcare sunt în oraş la această oră?

I.C.: - 10.248 locuri de parcare, într-un număr de 420 de locaţii, totalizând 179.765 mp.

- Mai sunt zone identificate… pe orizontală de luat în calcul pentru parcări?

I.C.: - Desigur, avem acolo unde au fost amplasate garaje tip MATCON şi în alte zone unde condiţiile tehnice şi de mediu permit. Până în prezent, în intervalul aprilie – mai, au fost executate atât pe amplasamentul fostelor garaje cât şi în rest - în 10 locaţii – un număr de 77 locuri de parcare cu o suprafaţă de 1.409 mp. Acestea sunt amplasate în zonele: Intrarea Turturelelor - Bl.3, Sc.B; Dumbravei - Bl.10; Aleea Tihuţa - Bl.3 şi Colibiţei - Bl.12; Aleea Tihuţa – Bl.1, Sc.E; Tudor Vladimirescu – Bl.22, Sc.F etc.

Adăpostul pentru câinii fără stăpân va avea cabinet medical modern

În incinta adăpostului pentru câinii fără stăpân, din str. Simpozionului – nr. 2, construit în 2009,este în curs de finalizare un modern cabinet medical pentru îngrijirea câinilor cazaţi aici. Cabinetul va fi dat în funcţiune la sfârşitul acestei luni. Directorul DSP ne vorbeşte despre strădania municipalităţii de a asigura condiţii normale, potrivit prevederilor legislaţiei şi în ceea ce priveşte asistenţa medicală. Cabinetul dispune de o sală de tratamente, o sală de sterilizare şi, de asemenea, de sală pentru amplasarea unei maşini de spălat echipamente ale angajaţilor care deservesc adăpostul. De asemenea, de grup sanitar, vestiar. Ca o curiozitate, întrebăm şi care sunt cheltuielile pentru adăpostul acesta: în intervalul ianuarie – iunie, s-au cheltuit circa 13.660 lei pentru hrană şi medicamente.

Parcul Eroilor din P-ţa Petru Rareş, înfrumuseţat cu gazon natural

În noua sa destinaţie, părculeţul din P-ţa Petru Rareş a intrat în atenţia edililor şi prin amenajarea lui cu gazon verde. Lucrarea, de fapt, continuă, suprafaţa cu gazon va fi extinsă pe întreg perimetrul parcului şi constă în: erbicidarea vechiului strat de iarbă, cum prevede tehnologia, aducerea unui strat nou de pământ, nivelare, pe care va fi fixat covorul de gazon, în formă de glie cu grosime stas.

La şcolile din Slătiniţa şi din Sărata, sobele înlocuite cu centrale pe lemne

Serviciul Termoficare al DSP a executat, de curând, lucrarea de înlocuire a sobelor la cele două unităţi şcolare, respectiv, din Slătiniţa şi Sărata (aici şi la localul de grădiniţă), cu centrale pe combustibil solid (lemne) şi cu calorifere, în fiecare încăpere. De la vreo 20 de sobe clasice (teracotă) la Slătiniţa, s-a trecut la două centrale în cele două corpuri de clădiri ale şcolii. La fel şi la Sărata, un număr de vreo 10 sobe sunt înlocuite cu două centrale (una pentru şcoală şi una pentru grădiniţă). Randamentul este net superior. Anul şcolar viitor este pregătit şi din acest punct de vedere.

DSP prestează lucrări la terţi – persoane juridice sau persoane fizice

Începând cu iunie 2009, după transformarea DADP în DSP – adică „serviciu public cu personalitate juridică”, noul serviciu este în măsură să presteze lucrări şi către alţi beneficiari.

„Din ianuarie 2010, până în prezent, am executat lucrări la terţi în valoare de 439.516 lei: asfaltare, amenajare spaţii verzi, închirieri de utilaje şi deratizare-dezinsecţie. Între beneficiari: SC Hidroconstrucţia SA Cluj, SC Electrogrup SA Cluj, Primăria comunei Teaca, SC Terrafan Tour SRL Bistriţa – reparaţii asfalt, spaţii verzi, în urma lucrărilor de reţele apă-canalizare şi telefonie executate de către aceştia”.

- Cât poate cuprinde DSP-ul din lucrări de acest gen?

I.C.: Ne axăm, cu deosebire, pe lucrările de refacere a asfaltului şi spaţiilor verzi care sunt situate pe domeniul public, pentru că după încheierea lucrărilor respective, aceste suprafeţe revin în administrarea noastră, aparţinând domeniului public al municipiului.

„Căutăm să completăm, continuu, gama de utilaje”

I.C.: - Serviciul Public DSP a fost înfiinţat în ideea unei extensii a ariei de activitate, a prestării unor servicii publice de calitate, în pas cu cerinţele actuale şi ale continuei modernizări privind gospodărirea municipiului.

- Este DSP-ul (poate aspira el) un „brand” pentru municipalitate, adică lucrările care poartă marca firmei pe care o conduceţi sunt reprezentative pentru imaginea oraşului?

I.C.: - Asta pot să spună în primul rând cetăţenii oraşului… În ce ne priveşte pe noi, cei care lucrăm în cadrul DSP, pot să spun că noi căutăm, prin ceea ce realizăm, să fim, cu adevărat, ceea ce aţi formulat dumneavoastră, adică… un brand.

Dacă vreţi, sensurile giratorii, cu amenajările florale, parcările ecologice - chiar dacă nu sunt invenţie bistriţeană – ne reprezintă, în primul rând oraşul şi apoi chiar şi pe noi, care lucrăm în acest domeniu.

Pentru a-ţi pune în operă proiectele, propunerile cetăţenilor înşişi, ale primarului, edilul-şef, ai trebuinţă de mijloace corespunzătoare. Pot să spun că am făcut progrese în această direcţie. În 2008-2009 am achiziţionat: freza de asfalt şi finisorul pentru turnarea mecanizată a asfaltului, iar pentru acest an avem alocate fonduri în sumă de 1.619.000 lei. Vom achiziţiona utilaje precum: un cilindru vibrocompactor de 7-8 tone, un încărcător frontal, o maşină de marcaj rutier (marcaje transversale la: treceri pentru pietoni, locuri de parcare, săgeţi, interzicerea staţionării).

Comentarii

27/06/10 01:36
Vizitator stejarul

ma bucur cind citesc asemenea comentarii despre lucrarile care se executa in oras.Sa le citeasca si cei care nu stiu decat sa critice.Dumnezeu inca nu a facut lumea intro zi.Principalul este ca se lucreaza si orasul isi schimba aspectul in mai frumos si mai bine pentru locuitorii lui. Mai este o problema pe care vreau sa o public:Si locatarii ar putea in jurul caselor in care locuesc sa se ocupe de curatitul buruienelor si de indepartarea gunoaielor.Sa nu astepte ca toate sa le faca serviciile comunale.!! Daca punem toti mina,ne vom simtii mult mai bine.Spor la munca.!!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5