Bancomate de joburi în mediul rural

Un  număr de 800 de persoane din mediul rural – Regiunea Nord-Vest şi Centru – vor beneficia de consiliere profesională, măsuri active de ocupare şi dezvoltarea sau recunoaşterea competenţelor profesionale.  Proiectul “Bancomate de joburi în mediul rural”, finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013,a fost lansat luni la Rodna de către Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud. Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, coordonatorul proiectului din partea CCI BN, Monica Mureşan, a punctat principalele obiective şi direcţii de acţiune ale acestui proiect.

Conform Anchetei forţei de muncă în gospodării (AMIGO) derulată de Institutul Naţional de Statistică, în anul 2012 în gospodării individuale, 52% din populaţia  activă din mediul rural lucra în agricultură, iar la nivel national sectorul agricol acoperea 31,9% din totalul persoanelor ocupate. Se constată astfel că o mare parte din persoanele active din mediul rural sunt angajate în economia de subzistenţă şi în sectorul informal, fiind decuplate de la mecanismele economiei de piaţă. Muncitorii necalificaţi reprezintă 14,6% din populaţia activă din mediul rural.

Proiectul Bancomate de joburi în mediul rural reprezintă o soluţie pentru o forţă de muncă adaptată unei pieţe a muncii în continuă schimbare, oferind persoanelor interesate posibilitatea dezvoltării  abilităţilor şi competenţelor profesionale, sociale şi antreprenoriale, printr-un program inovativ şi performant. În vederea furnizării serviciilor planificate se vor selecta, experimental, 10 comune reprezentative din Regiunile de Dezvoltare Nord Vest şi Centru, ca parte a unei reţele inter-regionale de mediere. Aceste 10 centre vor găzdui echipamentele electronice de mediere care pot furniza informaţii privind piaţa muncii crescând astfel şansele persoanelor din mediul rural la ocupare”, a explicat Monica Mureşan.

Formarea profesională continuă sau recunoaşterea unor competenţe dobândite în mod non formal  sunt elemente de bază ale ofertei partenerilor conducând, pe termen lung, la creşterea şanselor la o viaţă mai bună. Paleta de cursuri acoperă domenii precum lucrător comercial, vânzător, asistent manager, comunicare în limbi străine, competenţe informatice şi antreprenoriale iar certificarea competenţelor se va putea realiza în 19 domenii.

În ceea ce priveste dezvoltarea antreprenorială, CCI BN a creat o sinergie cu un alt proiect, recent încheiat, în cadrul căruia a fost creat un curs de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale verzi croit pe nevoile mediului rural, pe utilizarea resurselor pe care acesta le oferă şi care, de prea multe ori, nu sunt luate în considerare. Persoanele care vor opta pentru cursul de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale vor putea, la finalul cursului, să înţeleagă cum funcţionează  o mică afacere în mediul rural şi cum patrimoniul local poate constitui un avantaj competitiv.

                 Accesul la toate serviciile  oferite de proiect este gratuit.

Proiectul se derulează până la finele lunii septembrie 2015, fiind implementat de un consorţiu format din Asociaţia Inceptus  – Romania din Cluj-Napoca – solicitant, Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud, AJOFM CLUJ, RSC Consulting SRL, Asociaţia Dezvoltarea Capitalului Uman şi SC AFACOV Consulting Group, parteneri.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5