Atenţie la valabilitatea actului de identitate! Solicitaţi eliberarea unei noi cărţi de identitate!

Serviciul Public Comunitar  Judeţean de Evidenţa  Persoanelor Bistriţa - Năsăud, cu sediul în mun. Bistriţa, str.Dogarilor, nr.4C  face apel către toţi cetăţenii din judeţul Bistriţa –Năsăud să îşi verifice valabilitatea actelor de identitate deţinute  iar în situaţia  deţinerii unui act de identitate cu termen de valabilitate expirat  să solicite eliberarea în timp util a unui  nou act de identitate, astfel încât să-şi poată exercita dreptul de vot în data de 5 iunie 2016. 

 

  Având în vedere prevederile art.2, alin.2  coroborat cu prevederile art.127 din Legea nr.115/2015, alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr.215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, “dreptul de vot se exercită numai pe baza actului de identitate, valabil, în ziua votării ”.

Ca de fiecare dată, Serviciul Public Comunitar Judeţean de Evidenţa  Persoanelor Bistriţa –Năsăud, reaminteşte dispoziţiile Ordonanţei de Urgenţă nr. 97/2005, republicată,  care prevede la art. 19 alin. 2  lit.a  că : “titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate, cu cel mult 180 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai putin de 15 zile ”.

În conformitate cu prevederile art. 58, din Hotărârea Guvernului României nr.1375/2006, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, persoanele interesate să solicite eliberarea unei noi cărţi de identitate, trebuie să prezinte  următoarele documente :

 -cererea pentru eliberarea actului de identitate,

 -actul de identitate expirat;

 -certificatul de naştere, original şi copie;

 -certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;

 -hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;

 -certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;

 -certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie;

 -documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;

 -chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate ;

 -documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.

       În cazul în care, persoanele nu îndeplinesc condiţiile necesare eliberării cărţii de identitate se vor elibera cărţi de identitate provizorii.

       Cartea de identitate provizorie se eliberează atunci când   solicitantul nu  poate prezenta:

- certificatul  de naştere,  de căsătorie sau divorţ, după caz;

- nu poate  declara adresa unui imobil cu destinaţie de locuinţă( lipsă locuiţă);

- nu poate  prezenta documentul cu care să facă dovada adresei de domiciliu( lipsă dovada adresei de domiciliu).

 

       Pentru eliberarea cărţii de identitate provizorii, persoana fizică completează cererea pentru eliberarea actului de identitate, la care anexează documentele pe care le poate prezenta pentru a face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române, a adresei de domiciliu, trei fotografii mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm, precum şi documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru şi chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii.

 

 

                                   DIRECTOR EXECUTIV

                                      Cms. şef de poliţie

  COTFAS LILIANA

 

 

Comentarii

12/05/16 08:50
Cititor 2

Este o prostie. Actul de identitate este pentru a dovedi official, unei institutii publice, ca TU esti cel care solicita public... ceva legal si nu este un document care sa poarte un drept electoral. Dreptul electoral, ti-l da Constitutia Romaniei. Faptul ca un anume act de identitate este iesit din termenul de valabilitate, este doar o chestiune de forma si nu de fond, pentru ca TOT TU ESTI si nimeni altul... doar ca "suportul" pe care statul arata cuiva anume ca ESTI TU ... are data limita maxima expirata.
La Comisia electorala, trebuie sa arati public ca TU ESTI CEL CARE VOTEAZA , cel care isi exercita dreptul constitutional si nimic altceva. De ce nu se poate vota si cu un act de identitate care este "iesit" din valabilitate ? Cred ca este doar o "gaselnita" pentru Ministerul Administratiei, ca sa-i forteze pe cetateni, sa-si aduca la zi valabilitatea acestor documente, dar a interzice cuiva sa voteze, pe motivul ca are actul de identitate expirat, constituie infractiunea de abuz in serviciu , a functionarului public, care refuza inmanarea buletinelor de vot acestor cetateni, in baza unui ordina verbal, sau a unei dispozitii care cvonstituie un abuz de drept.
N-are decat Politia sa-i dea amenda celui care vine la vot cu actul expirat... dar in nici un caz, nu ar trebui sa i se refuse exercitarea dreptului de a vota.
Sigur, ca toti cetatenii, trebuie sa intre in legalitate cat priveste limitele intre care un document de identitate este valabil, dar asta ste o contraventie sanctionata cu amenda si nicidecum sanctionata si cu " limitarea ori suspendarea" unui drept electoral, care este constitutional !
Nu inteleg de ce anumite legi si drepturi, se interpreteaza astfel !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5