20 de primării bistriţene au intrat în 2011, fără să-şi depună situaţiile financiare pe anul precedent

La constituirea bugetelor, primarii trebuie să-şi asigure bani inclusiv pentru investiţii. Majoritatea primăriilor au intrat in anul 2011 cu datorii.

Potrivit Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud, 20 de primării din judeţ nu şi-au depus raportările lunare privind datoria publică, bilanţul scurt şi plăţile restante pe anul 2010.

,,În colaborarea cu autorităţile publice locale în anul 2010, dar şi până în acest moment, problemele care vizează acest aspect sunt legate de depunerea cu întârziere a raportărilor lunare şi a celor trimestriale, deşi termenele sunt stabilite prin acte normative. Astfel, 17 primării nu şi-au depus situaţia privind gradul de colectare a veniturilor proprii pe anul 2010, iar 3 unităţi administrativ-teritoriale nu au trimis situaţia privind gradul de realizare a veniturilor proprii pe anul 2009 şi anul 2010”, ne precizează Dorina Cicioc, director executiv DGFP B-N.

Întocmirea bugetului pentru anul 2011 se va definitiva până pe 25 februarie. Intrarea în noul an presupune inclusiv stabilirea bugetului de venituri şi cheltuieli la nivele judeţene şi locale.

În vreme ce se aşteaptă alocarea fondurilor, atât Consiliul Judeţean, cât şi unităţile administrativ-teritoriale trebuie să-şi construiască propriile bugete.

Ca urmare a modificării cadrului legislativ privind construirea bugetului fiecărei comune, Instituţia Prefectului a convocat, ieri, la o întâlnire informală, primarii din judeţ.

Autorităţile publice locale vor fi obligate să-şi depună la Finanţe, până pe 15 februarie, bugetele aprobate pe 2011, anexele lor, precum şi execuţiile trimestriale, plăţile restante şi programul de investiţii publice, potrivit unui proiect de ordonanţă care modifică legea finanţelor publice locale.

Astfel, ordonatorii principali de credite ai instituţiilor publice locale vor trebui să facă public proiectele de buget, inclusiv anexele acestora, în maxim două zile lucrătoare de la supunerea spre dezbatere publică.

Totodată, bugetele aprobate, inclusiv anexele acestora, vor trebuie făcute publice în maxim cinci zile lucrătoare de la aprobare, iar situaţiile financiare asupra execuţiei bugetare trimestriale şi anuale, inclusiv plăţile restante, în maxim cinci zile lucrătoare de la depunerea la direcţiile generale al finanţelor publice.

Programul de investiţii publice al unităţii administrativ-teritoriale, respectiv al subdiviziunilor acesteia, va fi făcut public în maxim cinci zile lucrătoare de la aprobare.

Unităţile administrativ-teritoriale care nu au pagini de internet vor publica documentele şi informaţiile, în termenele respective, la avizierul aflat la sediul acestora.

În cazul în care autorităţile nu vor respecta dispoziţiile privind publicarea se va aplica o amendă între la 1.000 la 2.500 de lei.

Primăriile vor elabora bugete anuale în care vor evidenţia distinct veniturile şi cheltuielile aferente secţiunilor de funcţionare şi cele destinate dezvoltării, iar deficitele cumulate vor putea fi acoperite doar prin excedentul din anul precedent.

În situaţia în care gradul de realizare a veniturilor proprii programate în bugetele de funcţionare şi dezvoltare în ultimii doi ani este mai mic de 97% pe fiecare an, ordonatorii de credite fundamentează veniturile proprii pentru anul curent cel mult la nivelul realizărilor din anul precedent.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5